רק אתמול (ב') פרסמו שרי האיחוד האירופי הודעה חריפה המגנה את מדיניות ישראל בשטחים, וכעת זהו תורו של משרד החוץ לתקוף בחזרה: ישראל דורשת ממדינות האיחוד להפסיק להעביר מימון לארגונים שלטענתה פועלים לדה-לגיטימציה שלה במסווה של ארגוני זכויות אדם. במשרד החוץ טוענים שעל פי הנתונים שבידם מעבירות ממשלות אירופה מדי שנה בין 100 ל-200 מיליון יורו לארגונים כאלה – במישרין או באמצעות קרנות – ומציגים טבלה מפורטת בנושא.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מקיימת בימים אלה מרתון פגישות עם שרי חוץ אירופים, סגני שרי חוץ ושגרירים, והציגה לכל אחד מהם הוכחות לכאורה שלפיהן הממשלות שלהם העבירו סיוע כספי לארגונים אנטי-ישראליים מובהקים, שלדבריה מקדמים את תנועת החרם על ישראל, "משחירים את פניה בעולם, מאשימים אותה ישראל בטיהור אתני, אפרטהייד ופשעי מלחמה; שוללים את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, קוראים להעמיד לדין את ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ותומכים בזכות השיבה". לדברי סגנית השר חוטובלי, חלק מהארגונים האלה מזוהים ותומכים בפעילות של ארגוני טרור.

בין השאר נפגשה חוטובלי עם שר החוץ ההולנדי ברט קונדרס, סגן שר החוץ הספרדי והשגרירים של שבדיה, האיחוד האירופי, בריטניה, דנמרק ושווייץ. לטענת חוטבלי, היא הציגה בפניהם מסמכים מפורטים שנאספו בין השאר על ידי משרד החוץ וארגון NGO מוניטור, המצביעים על הזרמת הכספים. היא הדגישה בפניהם שישראל רואה כחציית קו אדום תמיכה בארגונים המערערים על זכות קיומה של ישראל, פועלים למימוש זכות השיבה ומבקשים להוציא דיבה על חיילי צה"ל. במקביל הנחתה חוטובלי את כל שגרירי ישראל באירופה לפנות למשרדי החוץ השונים ולדרוש ממדינות אירופה להגביר את הפיקוח על הכספים שהן מעבירות לארגונים אלה כדי לוודא שהכסף מגיע אכן לנושאים של זכויות אדם ולא לדה לגיטימציה בישראל.

לקריאת המאמר המלא