חברת פרלמנט בצרפת, קונסטנס לה גריפ, דורשת הבהרות משר החוץ הצרפתי בנוגע לכספים המועברים מהממשל הצרפתי לתוכנית לנוער במזרח ירושלים "אל-בוסתן". מכון המחקר NGO Monitor מצא כי הארגון "אל בוסתן", המפעיל את התוכנית, אף קיים פעילות בבתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע בקפיטריית פרנק סינטרה בהר הצופים לפני 17 שנה שהביא למותם של תשעה הרוגים. מלבד לה גריפ, גם חבר הפרלמט מאיר חביב הגיש מכתב לשר החוץ הצרפתי בטענה כי הממשלה הצרפתית תומכת בארגון המעודד פעילות טרור.

את השאילתא הגישה לה גריפ בעקבות פרסום מחקר NGO Monitor  בכאן חדשות לפני כשבועיים וחצי לפיו, משרד החוץ הישראלי הביע דאגה נוכח התוכנית שבראשה עומד דאוד רול, שהורשע ונאסר בגין חברות בארגון הטרור החזית העממית. החשיפה הביאה את הממשלה הצרפתית להחליף את מתאם הפרויקט במישהי חדשה, שגם היא תועדה מביעה תמיכה במחבלים שביצעו פיגועי התאבדות נגד ישראלים.

סגנית נשיא מכון המחקר NGO Monitor, אולגה דויטש אמרה לכאן חדשות: "במיוחד השבוע, יום לפני טקס זיכרון של פיגוע בהר הצופים, מדאיג ביותר שממשלת צרפת אפילו לא מודעת לכך שהיא מממנת ארגון נוער שמהלל מחבלים. אנחנו מקווים שצרפת תתייחס לסוגייה ברצינות ותבדוק גם את שאר הארגונים שהיא תומכת בהם, ביניהם ארגונים עם קשרים לטרור, פעילות BDS ואנטישמיות".

לדווח  ב"הבוקר הזה" (30.7) בכאן רשת ב, ניתן גם להאזין (דקה 30)