סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פתחה במהלך דיפלומטי למאבק במימון של מדינות זרות בארגוני שמאל קיצוני החותרים תחת אושיות קיומה של ישראל. בשבועיים האחרונים קיימה חוטובלי שורת פגישות עם שגרירים אירופים המכהנים בישראל ועם שרי חוץ מהיבשת. בפגישות הציגה חוטובלי ציפייה ישראלית לצמצום ואף ביטול התמיכה הכלכלית של האיחוד האירופי עצמו ושל המדינות החברות בו, באותם ארגונים לא ממשלתיים הפועלים למעשה לחיסול אופייה של ישראל כמדינה יהודית.

חוטובלי הציגה בפגישות נתונים על היקפי המימון שמעניקה כל מדינה לארגונים שפעילותם חורגת מתחום זכויות האדם להסתה נגד ישראל ונגד יהודים. הנתונים נאספו במחקרים של מכון NGO מוניטור, העוקב אחר מקורות המימון של העמותות ונתמכים במידע שנאגר במשך השנים במשרד החוץ. על פי הנתונים, ממשלות אירופה מעבירות בין 100-200 מיליון אירו בשנה, לארגונים הפועלים לדה-לגיטימציה של ישראל.

במהלך הפגישות הסבירה חוטובלי לשגרירים ולשרים כי התערבות של מדינה אחת בסוגיות פוליטיות פנימיות של מדינה אחרת היא דפוס בלתי מקובל בקשרים שבין מדינות. היא הדגישה כי המימון האירופי לארגוני זכויות אדם הפועלים בשטח ישראל הוא הגבוה בעולם באופן יחסי וכי קובלנותיה של ישראל מתייחסות למימון ארגונים הפועלים לקידום חרמות על המדינה, או למחיקת זהותה כמדינת הלאום של העם היהודי, ולא לארגונים שעניינם דאגה כנה לזכויות אדם.

לקריאת המאמר המלא