האו"ם מציין היום (ראשון) את "יום המים הבינלאומי", שנועד להעלות את המודעות הבינלאומית לשמירה על מאגרי מים. מדובר במסורת שהאו"ם מקיים מדי שנה מאז 1993. על פי נתונים שפרסם האו"ם לרגל היום השנתי, ב-15 השנים הקרובות צפוי זינוק של כ-55% בביקוש למים ברחבי העולם, ורק ל-60% מאוכלוסיית העולם תהיה גישה סדירה למים בשנת 2030, אלא אם יינקטו צעדים מרחיקי לכת בנושא.

לאורך השנים ניצלו ארגונים פרו-פלסטיניים את התאריך הבינלאומי כדי להעלות לדיון את סוגיית ניצול משאבי המים בגדה המערבית ובעזה על ידי ישראל, כמו גם כדי לקדם את הטענות שלפיהן ישראל מפלה לרעה את הפלסטינים בתחום המים. השנה, לקראת התאריך הקבוע, הוכן דוח בנושא על ידי ארגון NGO MONITOR, הפועל לחשוף יחס מגמתי כלפי ישראל מצד ארגונים בינלאומיים. על פי הדוח שפורסם הבוקר, רבות מהטענות שמושמעות כלפי ישראל בתחום המים אינן מדויקות, בלשון המעטה.

נושא המים עלה לכותרות רק לאחרונה, כאשר אתרי חדשות בינלאומיים פרסמו דיווחים שגויים ושקריים, שלפיהם פתחה ישראל את הסכרים באזור הדרום וגרמה להצפה ברצועת עזה. הדיווחים הללו גרמו מבוכה רבה לכלי התקשורת שפרסמו אותם, אולם על פי הדוח של NGO MONITOR, הם רק חלק מתמונה רחבה יותר של נתונים מעוותים בתחום המים. בארגון מפנים אצבע מאשימה בעיקר לקואליציית ארגונים בשם EWASH, המתמקדת בסוגיות של מים וביוב, וטוענת כי ישראל אחראית למשבר מים של ממש ברצועת עזה, כחלק מהסגר שהיא מטילה על הרצועה.

לקריאת המאמר המלא