הנה ציטוט מתוך אתר הארגון "סבים וסבתות למען שלום" (BZP): "מאז שהושק לראשונה בטורונטו, ב-2005, גדל 'שבוע האפרטהייד הישראלי' והפך לאחד האירועים העולמיים החשובים בלוח האירועים של הסולידריות הפלשתינית. השנה מתקיים השבוע בעקבות התקיפה הברברית של ישראל נגד אנשי עזה. הרצאות, סרטים ופעולות יבהירו שהטבח הזה מאשר ביתר שאת את טבעו האמיתי של האפרטהייד הישראלי. שבוע האפרטהייד הישראלי ימשיך לבנות ולחזק במישור העולמי את תנועת BDS הגדלה והולכת".

ארגון הסבים והסבתות תומך אפוא ומבקש לחזק לפי הצהרתו את תנועת BDS. תנועת ה-BDS החלה בוועידת דרבן 2001 הידועה לשמצה, שהפכה למופע אנטי-ישראלי. ההצהרה המסכמת של הארגונים בדרבן קראה ל"מדיניות של בידוד מלא ומוחלט של ישראל כמדינת אפרטהייד…". ההצהרה הזאת הפכה לאסטרטגיה של תנועת ה-BDS, שמאז 2005 מקדמת חרמות על ישראל.

כניסה לאתר BDS מגלה, למשל, שהאסטרטגיה של הסנקציות והחרמות נגד ישראל נועדו לוודא "שהאפרטהייד והכיבוש הישראליים יהיו לא-רווחיים ולבסוף בלתי ניתנים להגנה, ויהוו זרז לתנועה אנטי-ציונית בחברה הישראלית ו(במקביל) יעלו את המורל של אלה הנאבקים תחת הכיבוש". במילים אחרות: לא רק פעילות בינלאומית לדה-לגיטימציה של ישראל, אלא חתרנות נגד בסיס ההסכמה של החברה הישראלית. הסעיף השני "תמיכה באלה הנאבקים תחת הכיבוש" הוא גם תמיכה עקיפה ולגיטימציה למאבק המזוין נגד ישראל, כלומר תמיכה עקיפה בטרור.

בניגוד לתדמית הליברלית-הומניטרית של התנועה, היא מקדמת בעולם את רעיון הדה-לגיטימציה של ישראל באמצעות תמיכה ב"דרישת השיבה", מיתוג ישראל כמדינת אפרטהייד, הפעלת מוסר כפול כלפי ישראל, ואפילו חבלה בשיתופי פעולה קיימים בין ישראל לפלשתינים (מתוך דו"ח של מכון "ראות").

נחזור לסבים ולסבתות הנחמדים. לפני שבועיים הם תרמו סכום כסף לארגון "בצלם", ומנכ"לית הארגון, ג'סיקה מונטל, הזדרזה להשתבח בטוויטר שלה: "איני מכירה את הארגון, אולם הוא העלה חיוך גדול על פניי". NGO מוניטור בראשות פרופ' ג'רלד שטיינברג פנה ל"בצלם" והתריע על כך שהתרומה היתה מארגון אנטי-ישראלי, המקדם דה-לגיטימציה של ישראל ותומך במדיניות האנטי-ישראלית ולמעשה האנטישמית של ארגון ה-BDS. זאת, בניגוד לעקרונות המוצהרים של "בצלם" – וההצהרות האחרונות של הקרן החדשה לישראל התומכת בו – שלא לשתף פעולה עם ארגונים השוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

האם, שאל NGO מוניטור, לאחר שנחשפה זהותם האנטי-ישראלית של התורמים, תדחו את תרומתם? תשובת הארגון היתה שלכבוד הוא להם לקבל תרומות התומכות במטרה של הבטחת סטנדרטים אתיים גבוהים ביותר לחיים בישראל. נו, אז סבים וסבתות ביידיש (Bubbes and Zaydes) נשמע לא מזיק בעליל, ומה רע לקבל מהם תרומות. אבל בדיקה פשוטה היתה חושפת את הפנים הקשות של הארגון הזה.

מארגונים כמו "בצלם", הדורשים סטנדרטים מוסריים יוצאי דופן מישראל, ראוי לצפות להתנהגות דומה, במיוחד כשהדבר נוגע לקיומה של ישראל.