אתמול, באמצעות דו"ח הטוען שישראל היא מדינת "אפרטהייד" בכל גבולותיה ומבצעת פשעים נגד האנושות, הכריז ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מלחמה על עקרון הבסיס של הציונות. לאורך המסמך – שזכה לתשואות מחמאס ומארגוני טרור נוספים – שולל אמנסטי בצורה מפורשת את זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית, תוך שימוש בביטויים המהדהדים שפה אנטישמית דוגמת "שליטה יהודית" ו"עליונות יהודית".

בין היתר, נטען כי מטרת הקמתה של מדינת ישראל היתה השתלטות יהודית על האזור, וכי "משטר האפרטהייד התחיל ב־1948". ברגע האחרון, ורק לאחר הדלפת טיוטת הדו"ח וגינויים מרחבי העולם, הסיר אמנסטי את הקביעה האחרונה מהדו"ח הסופי.

הדו"ח משמעותי מסיבות שונות, אבל הראשונה במעלה היא העובדה שהוא חושף ומתאר בצורה המדויקת ביותר את מטרת תנועת הדה־לגיטימציה נגד ישראל, המובלת על ידי ארגוני "זכויות אדם". מטרתו של הפרסום היא אחת: להבהיר כי הקמת המדינה היהודית היתה פשע, ורק על ידי פירוקה יהיה ניתן לעשות צדק. בעיני מחבריו ובעלי בריתם, יש לשלול מהעם היהודי את הזכות להגדרה עצמית במדינה ריבונית.

כמו בפרסומים דומים של בצלם ו־Human Rights Watch, הדו"ח הזה מגדיר חוקים הנותנים ביטוי לתפקידה הייחודי של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי כפשעים חמורים. כך למשל, חוק השבות, המאפשר ליהודי התפוצות לזכות באזרחות ישראלית בהליך מזורז – בדומה לחוקים הקיימים במדינות דמוקרטיות אחרות – מוגדר כחוק גזעני.

אין זה מפתיע כשזה מגיע מארגון כמו אמנסטי, שבכיריו היו מעורבים בכמה תקריות אנטישמיות בעבר, ובהן התבטאויות אנטישמיות נגד חברי פרלמנט בריטים, החלטה מ־2015 לא לחקור אנטישמיות, ופרסום דו"ח ב־2019 שבו טען הארגון שהגעת תיירים לעיר העתיקה ולכותל בירושלים תורמת לפשעי מלחמה.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן