NGO Monitor חיבר רשימה (להלן), של הקמפיינים שארגונים כבר מוציאים לפועל. מהרשימה עולה כי ההתמקדות העיקרית היא בציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. פעולות הארגונים כוללות לובי אצל ממשלות אירופה להטלת סנקציות על ישראל, קריאות לקרנות פנסיה ולחברות למשוך את השקעותיהן מישראל, וניסיונות לגרום להגשת כתבי אישום נגד ישראלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי.

נוכח המספר ההולך וגדל של ארגונים הפעילים במסגרת הסכסוך הערבי-ישראלי וסכומי הכסף העצומים המועברים אליהם, מספר הקמפיינים והיקפם צפוי לגדול.

רשימה מתעדכנת

שוברים שתיקה

  • הארגון שותף להוצאת ספר בשם "ממלכה של זיתים ושל אפר", שיפורסם על ידי הוצאת הרפר-קולינס "ביום השנה ה-50 של הכיבוש הישראלי בגדה המערבית, אנתולוגיה זו תחקור את המחיר האנושי של הקונפליקט כפי ש…סופרים חשובים…ראו אותו…יחד עם הארגון הישראלי שוברים שתיקה".
  • שוברים שתיקה הדריכו מספר משלחות של הסופרים כולל מייקל שייבון ואיילת וולדמן, עורכי הספר.
  • הפרויקט התחיל בנובמבר 2014, והספר זכה מאז לתהודה משמעותית בתקשורת כולל אזכורים בוושינגטון פוסט, ניו יורק טיימס, הגרדיאן והפוורורד.
  • נראה שספר זה הוא המדרגה הבאה בקמפיין של שוברים שתיקה שמטרתו יצירת לחץ בינלאומי על ישראל. כפי שתועד בהרחבה על ידי NGO Monitor, במקום לנסות ולהביא את "החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה" בשטחים, הארגון מכלה את מרבית משאביו על פעילות בחו"ל או על מבקרים זרים המגיעים לישראל.

האו"ם בשיתוף ארגונים לא-ממשלתיים

  • משרד הנציב העליון לזכויות האדם של האו"ם יחד עם ארגונים לא-ממשלתיים, מדינות ערביות, הארגון האסלאמי לשיתוף פעולה, ומספר מדינות דיקטטוריות נוספות, מחברים "רשימה שחורה" של "חברות שמעורבות לכאורה" ומאפשרות "באופן ישיר ועקיף, או מרוויחות מהבנייה והצמיחה בהתנחלויות".
  • הקריטריונים לגבי החברות שיכללו ברשימה הינם מכלילים ואין כל סימן לכך שהאו"ם יכול לבחון אותה באופן אובייקטיבי כדי למנוע טעויות או אפליה של חברות.
  • בהודעה משותפת לאו"ם שדרשה ליצירת רשימה שחורה, הארגון אל-חק, אל-מיזאן, בדיל, אדאמיר ואחרים קראו ליצירת "רשימה של עסקים שמרוויחים מפעילות בהתנחלויות, ונקיטת צעדים להפסקת נוהג בלתי חוקי זה".
  • ארגון Human Rights Watch "התכבד להגיש המלצות" ליצירת מאגר המידע, ופירש את הקריטריונים בצורה רחבה כך "שתכלול מיקום או ביצוע פעולות בתוך ההתנחלויות או פעולות הקשורות להתנחלויות דוגמת תשתית, כולל באמצעות חוזים לקניית מוצרים מההתנחלויות או תוצרת חקלאית". הארגון גם מנה שלושה ארגונים ספציפיים, שתי חברות, וארגון פיפ"א מפני שהוא "מאפשר להתאחדות הכדורגל הישראלית לארגן משחקים בהתנחלויות".

אל-חק

  • "בעוד הפלסטינים מתקרבים לשנת ה-50 לכיבוש, הקהילה הבינלאומית צריכה להפסיק לפרסם גינויים חסרי תוכן ולהתחיל ולפעול באופן קונקרטי בצורה שתהיה לה השפעה מיידית על המדיניות הבלתי חוקית של ישראל. יש ליישם איסור על מוצרי התנחלויות, יחד עם צעדים נוספים נגד תעשיית ההתנחלויות של ישראל".

מועצת הכנסיות העולמית

"מועצת הכנסיות העולמית תכנס כנס אקומני בינלאומי בשנת 2017 לציון 50 שנה לכיבושן של ירושלים המזרחית, הגדה המערבית, רצועת עזה ורמת הגולן, 100 שנה מאז הצהרת בלפור ועשר שנים מאז 'קריאת עמאן', כדי להצהיר מחדש ולחזק את הקריאה האקומנית לשלום ולצדק בשביל ישראלים ופלסטינים".

סביל

  • הכנס השנתי העשירי של סביל ייערך ב-7 עד ה-13 במרץ תחת הכותרת "ישו המשיח המשחרר – אז ועכשיו: עומדים בפני מורשת של אי-צדק".
  • לפי החומרים שסביל הכין לקראת הכנס תחת הכותרת "באיזה מידה הציונות הנוצרית של בלפור ביצרה את החלטתו הפוליטית?", הצהרת בלפור הייתה "הניצוץ שהציונים היו צריכים כדי לפתוח במזימה הבלתי נגמרת והבלתי פוסקת שלהם נגד הערבים הפלסטינים".
  • לפי סביל, "היהדות נחטפה על ידי האידיאולוגיה הציונית שהרחיקה אותה מהערכים האתיים שלה, ונותנת משמעות רבה יותר לאדמה מאשר לאנשים או לשלום, ושמאיימת על עצם קיומם של הפלסטינים הערבים".

מרכז השיבה הפלסטיני

אוקספם

  • הפקת סרט תיעודי שמתיימר להראות את "ההשפעה של המדיניות הישראלית על החיים של הבדואים בשטח C דרך סיפורם של האנשים שעומדים בפני אלימות מתנחלים, עקירה בכוח, והפרות של הרשויות הישראליות".

פקס כריסטי

  • ארגון החבר בפקס כריסטי, המכון החינוכי הערבי, פרסם "קריאה לאמנים בכל העולם" כדי "לציין את השנה הסמלית הזו ולגרום למומנטום לקריאת תיגר על ההתנחלויות ולדרישה ליישום הזכויות החוקיות של העם הפלסטיני, המכון החינוכי הערבי ו-Palestine Link מבקשים מאמנים בעולם להכין הופעה או תוצר אומנותי בנושא 'הכיבוש'".

"סיפורי נובמבר"

  • ספר במימון המונים של "50 עדויות…שהופיעו בתקשורת או בפרסומים של ארגוני זכויות אדם – 50 ייצוגים פלסטינים…ו-50 סופרים שמנתחים מושגי מפתח".
  • הפרויקט מנוהל על ידי ישי מנוחין, הפעיל במספר ארגונים פוליטיים.
  • הכותבים כוללים את יולי נובק משוברים שתיקה, מיכאל ספרד מיש דין (וארגונים אחרים), רמי אלחנן ובאסם עראמין מפורום המשפחות השכולות, שרי באשי מ-Human Rights Watch (לשעבר מגישה), אפרת כהן בר מבמקום, ודני פילק מרופאים לזכויות אדם ישראל.