ירושלים – חוסר האחריותיות של מימון ממשלתי אירופי לארגונים לא ממשלתיים הודגם בצורה ברורה על ידי מכון המחקר הירושלמי NGO Monitor, שחשף היום שהאינתיפאדה האלקטרונית (Electronic Intifada-EI) מקבלת כספים מממשלת הולנד. האינתיפאדה האלקטרונית מובילה את הדמוניזציה של ישראל, כולל הקמפיין לחרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS), ומשווה לעתים תכופות בין ישראל לבין הנאצים. ממשלת הולנד סיפקה מימון ל-ICCO, ארגון סעד הולנדי המאגד מספר כנסיות, שהתחייב לממן את האינתיפאדה האלקטרונית במשך שלוש שנים.

"פעילות ארסית מסוג זה היא הסיבה מדוע המימון של ממשלות אירופיות לארגונים לא ממשלתיים מצריך שקיפות ובקרה מלאות", אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא NGO Monitor, מכון מחקר שעוקב אחר מימון ממשלתי לארגונים לא ממשלתיים העוסקים בשדלנות פוליטית. "בהתבסס על ניסיוננו, אנו מניחים שבכירים בממשלת הולנד אינם מודעים כלל לקשר בין כסף שניתן ל-ICCO לטובת פעולות סעד, לבין האינתיפאדה האלקטרונית, קבוצה שהרטוריקה והפעילות שלה מערערות את התקוות להבנה הדדית".

המנהל בפועל של האינתיפאדה האלקטרונית עלי אבונימה הוא ממנהיגי הקמפיין לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל. במסעותיו ונאומיו, המסתייעים על ידי תקציב אינתיפאדה אלקטרונית, הוא קורא לפתרון של מדינה אחת לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומשתמש באופן קבוע ברטוריקת אפרטהייד כוזבת. אבונימה גם משווה בין ישראל לגרמניה הנאצית, משווה בין העיתונות הישראלית לבין "דר שטירמר", מתייחס לעזה כ"גטו ללא-יהודים עודפים", וטוען ש"ציונות אינה כפרה לשואה, אלא ההמשך של הרוח שלה".

מייקה זכט, בכירה ב-ICCO שמנהלת את המימון לאינתיפאדה האלקטרונית, עבדה בעבר במחלקת המזרח התיכון של Amnesty International והיא עצמה תומכת קולנית ב-BDS.

"תגלית זו מראה כיצד מימון הולנדי ממשלתי עודד את השותפות ההדוקה בין האינתיפאדה האלקטרונית לבין ה-ICCO", מוסיף שטיינברג. "הרטוריקה המתסיסה שקוראת לבידוד ישראל בזירה הבינלאומית לחלוטין אינה מועילה להשגת שלום באזור. אנחנו קוראים לממשלת הולנד לחדול באופן מיידי מלממן את ה-ICCO עד שתושלם ביקורת מלאה. משלמי המסים ההולנדים אינם צריכים לממן קבוצות שמקדמות אנטישמיות וקונפליקט, כולל קמפיין ה-BDS נגד ישראל".

ממשלת הולנד סיפקה ל-ICCO מאה עשרים וארבעה מליון אירו ב-2008, שהיוו 90 אחוזים מתקציב הארגון. האיחוד האירופי תרם 8.5 מיליון אירו, 6 אחוזים נוספים של תקציב ה-ICCO. נכון להיום, סכומי המימון של ה-ICCO לאינתיפאדה האלקטרונית במשך שלושת השנים לא נחשפו.

קראו את הדו"ח המלא של NGO Monitor  על האינתיפאדה האלקטרונית

###