ירושלים – החלטת ממשלת בריטניה להפסיק ולמממן ארגון אנטי-ישראלי קיצוני בעקבות גילויים על אנטישמיות באירוע שהארגון ערך, מצביעים על הצורך הדחוף שמדינות יגבירו את השקיפות והאחריותיות ויעריכו מחדש את המימון שלהן לארגונים לא-ממשלתיים. לפי דיווחים בתקשורת, ממשלת בריטניה אינה מממנת עוד את "וור און וונט" (War on Want), שחקן בריטי מוביל בקמפיין ה-BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות).

"זהו צעד חשוב מצדה של ממשלת בריטניה, גם אם נעשה באיחור", אומר פרופ' ג'ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor, הפועל להגברת השקיפות בקרב ארגונים לא-ממשלתיים והמממנים שלהם. "תורמים אחרים, ובייחוד האיחוד האירופי, צריכים לנקוט בצעדים דומים באופן מיידי, ולחדול מלממן את הארגון הקיצוני הזה".

מחקר של NGO Monitor מראה כי המחלקה לפיתוח בינלאומי של ממשלת בריטניה (DFID), העבירה כמעט 500,000 ליש"ט בשנים 2015-2012. האיחוד האירופי העביר 211,000 ליש"ט נוספים.

כבר יותר מעשור ש-NGO Monitor עוקב אחרי הפעילות האנטי-ישראלית של וור און וונט, בניגוד מוחלט לנהלים הנוגעים למוסדות בריטיים ללא רווח. מכון המחקר הציג דו"חות בעניין זה למחלקה הבריטית לפיתוח בינלאומי ולחברי פרלמנט בריטים.

כפי שצוין לעיל "וור און וונט" הינו גורם מרכזי בקמפיין ה-BDS, ומאשים את ישראל ב"פשעי מלחמה", "ענישה קולקטיבית", "טיהור אתני", ו-"אפרטהייד".

"ממשלות צריכות להפסיק לממן את מסע ההסתה נגד ישראל, ולהפסיק לממן ארגונים שפועלים בניגוד מוחלט למדיניות של הממשלות עצמן", המשיך פרופ' שטיינברג. "לצערנו, יש לממשלת בריטניה עוד ארגונים רבים בעייתיים אותם היא מממנת".

בנוסף ל"וור און וונט", ממשלת בריטניה מממנת את סוכנות הסיוע האירית "טרוקרה", שפעילה גם היא להטלת סנקציות על ישראל, ומממנת ארגונים פלסטינים דוגמת "בדיל", והמרכז הפלסטיני לזכויות אדם, ששניהם מאשימים את ישראל ב"טיהור אתני" וב-אפרטהייד". ארגון נוסף שממשלת בריטניה מממנת הוא "מועצת הפליטים הנורבגית" (NRC), שפעיל בקמפיינים משפטיים (לוחמה משפטית) נגד ישראל.

למידע נוסף על "וור און וונט".