מכון המחקר NGO Monitor פרסם היום דו"ח המפרט את המטרות, הטקטיקות והמימון של "קול יהודי לשלום" (JVP), ארגון אמריקאי שמטרתו תקיעת "טריז" בתוך הקהילה היהודית וליצור את הרושם כי היא מקוטבת בנוגע לישראל.

"מכיוון שיהודי ארה"ב הם תומכים חשובים של ישראל, הניסיון של JVP  לפלג אותם נועד לחתור תחת התמיכה האמריקאית בישראל" מזהיר יצחק סנטיס, מנהל התוכניות הראשי של NGO Monitor ומחבר הדו"ח. "JVP גם פועל להחליש את התמיכה הזאת בכנסיות מרכזיות ובקמפוסים בארה"ב. החוקרים שלנו גילו שהקיץ JVP פועל יחד עם ה-American Friends Service Committee להכשרת סטודנטים אקטיביסטים במחנה הכשרה של BDS".

האסטרטגיה של JVP כפי שהצהירה מנהלת הארגון רבקה וילקומרסון, עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית דרבן במסגרת המלחמה הפוליטית נגד ישראל.

"המטרה הסופית של 'קול יהודי לשלום' ברורה" אמר סנטיס, "פירוקה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" .הטקטיקות של JVP  כוללות חרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS), קמפיין מתמשך נגד ישראל ותמיכה ב'זכות השיבה' הפלסטינית".

דו"ח NGO Monitor  מראה כי JVP מחשיב את עצמו ל"אגף היהודי" של תנועת הסולידאריות עם הפלסטינים. הארגון הוא שותף של ארגונים אנטי-ישראליים בארה"ב ובמקומות אחרים, בהם האינתיפאדה האלקטרונית, אמריקאים מוסלמים למען פלסטין, עדאלה ניו-יורק (אין קשר לעדאלה בישראל), Code Pink, סביל, תנועת הסולידאריות הבינלאומית, והקמפיין האמריקאי לסיום הכיבוש הישראלי (JVP הוא חבר בארגון). פעיליJVP  גם נטלו חלק במשט לעזה בשנת 2011.

עוד מדגיש סנטיס כי "מקורות המימון של JVP אינם שקופים, ואתר האינטרנט של הארגון אינו מפרט מי הם תורמיו. למרות זאת, גילינו כי כמה קרנות שתורמות ל-JVP תורמות גם לארגונים אחרים המקדמים BDS ודה-לגיטימציה של ישראל. עם זאת, מרבית מקורות המימון של JVP אינם גלויים, והשאלה מי מממן את JVP עומדת בעינה".

הדו"ח הכספי האחרון של JVP פורסם בשנת 2005, והתקציב לשנת 2011 עמד על 876,529$. נתונים לשנים 2012 ו-2013 אינם זמינים כרגע.

לקריאת הדו"ח המלא (אנגלית) הקישו כאן.