ירושלים – בין התאריכים 4-14 ליוני 2015, יופיעו בשוויץ שניים מעובדי הארגון הפוליטי "שוברים שתיקה", שי דוידוביץ (רכז יהדות חו"ל) ויולי נובק (מנכ"לית), ויציגו תערוכה המבוססת על חוברת העדויות של הארגון ממבצע "צוק איתן". האירוע נתמך על-ידי משרד החוץ השוויצרי, עיריית ציריך (10,000 דולר) ומספר ארגונים כנסייתיים, חלקם אף פעילים בקמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל.

לפי  מכון המחקר NGO Monitor, מסע ההופעות תוזמן בצמוד לפרסום חוברת העדויות (4 למאי, 2015), ומוכיח שעל אף הטענה כי מטרת הארגון לפנות לחברה הישראלית, פעילות הארגון מתמקדת בקהלים בינלאומיים, ובתוך כך הופעות באירופה, אוסטרליה, ארצות הברית ודרום אפריקה (50 אירועים, תערוכות והרצאות ברחבי העולם מאז ספטמבר 2012). בנוסף, סביר להניח, כמו במקרה של דו"ח גולדסטון, כי ועדת שאבאס של האו"ם (ועדת החקירה למבצע "צוק איתן") ואלה המנסים להעמיד בכירים ישראלים לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי, יעשו שימוש בפרסומי הארגון.

"במקום לקדם שיח רציני, מועיל ורחב בציבור הישראלי על הדילמות המוסריות של צה"ל בעת לחימה והמורכבות שלהן, 'שוברים שתיקה' בוחרים לזנוח את הציבור ולנצל לרעה דילמות אלה", מציין איתי ראובני, חוקר במכון המחקר NGO Monitor. "כל לוחם שהיה תחת אש בקרב מבין את המורכבות המוסרית בלחימה, ולכן לא ברור מה נציגי הארגון מנסים להשיג מעבר לים, מלבד לרצות את התורמים ולהזין את קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל".

NGO Monitor חשף לאחרונה כי לאחר מבצע "עופרת יצוקה", מספר תורמים זרים לארגון התנו את העברת הכסף בהשגת מינימום "עדויות" שליליות, דבר הסותר את הצהרותיו, הופך אותו לארגון המייצג אינטרסים זרים ופוגע קשות באמינותו ויכולתו לנתח את המציאות המורכבת בעת לחימה.

מממני הארגון בשנים 2012-2014 כוללים את האיחוד האירופי, ספרד (דרך AECID), הולנד (דרך ICCO), בלגיה (דרך Broederlijk Delen), בריטניה (דרך כריסטיאן אייד), דנמרק (דרך Dan Church Aid), גרמניה (דרך מדיקו אינטרנשיונל), אירלנד (דרך טרוקרה), נורווגיה, המכון לחברה פתוחה והקרן החדשה לישראל.

ראובני מוסיף כי "תמיכתה של ממשלת שוויץ ועיריית ציריך באירוע מסוג זה מהווה הפרה של האתיקה הדיפלומטית ביחסים בין מדינות ידידותיות ואינה מועילה לתהליך השלום, פתרון הסכסוך או קידום זכויות אדם של ישראלים או פלסטינים".