לקראת פרסום דו"ח של הארגון הלא-ממשלתי Human Rights Watch, המצטרף לקמפיין הפלסטיני שקורא לפיפ"א להוציא את ישראל מהכדורגל הבינלאומי, מכון המחקר NGO Monitor מפרסם את ההצהרה הבאה:

מטריד מאוד אך לא מפתיע, להיווכח כי ארגון Human Rights Watch (להלן: HRW) הצטרף לג'יבריל רג'וב וללוחמה הפוליטית של הרשות הפלסטינית נגד ישראל, הפעם בקמפיין מכוון בתוך פיפ"א, שכן, HRW תומך מזה זמן בקמפיינים של BDS נגד ישראל. במקרים רבים, ארגונים לא-ממשלתיים אחרים משתמשים גם הם בפיפ"א על מנת לתקוף את ישראל.

המועצה האירופית ליחסי חוץ למשל, מקדמת הטלת סנקציות נגד קבוצות כדורגל ישראליות כחלק ממדיניות ה"בידול" שלה, המנסה למסגר את ה-BDS בקנה אחד עם החוקים הקיימים באיחוד האירופי, במקום ליצור מדיניות שבה ישראל מופלה. הפלטפורמה האינטרנטית אוואז גם היא מעורבת בקמפיין, כמו גם הוועד הארצי הפלסטיני ל-BDS Palestinian BDS National Committee (קואלציה של עשרות ארגונים לא-ממשלתיים).

התמיכה של HRW בהתקפות הדיפלומטיות של הרשות הפלסטינית, באמצעות רטוריקה מכפישה ומושגים כגון "אדמה גזולה" והאשמות שווא על "אפליה", מחזקת ביתר שאת את זהות הארגון כשדולה פוליטית אנטי-ישראלית המנצלת את עקרונות זכויות האדם. פרסומי הארגון משקפים העדר סטנדרטים מקצועיים, שיטות מחקר, מומחיות צבאית ומשפטית, ומכילים הטיה אידאולוגית עמוקה נגד ישראל. אין שום סיבה כי הדו"ח הצפוי מחר יהיה שונה מהפרסומים האנטי-ישראלים שכבר הורגלנו אליהם בעבר מטעם הארגון.

בשבוע שעבר בכירים מטעם HRW ביקרו בעזה, ונפגשו עם חמאס, לכאורה לדון בנושא הטילים ועינויים. פגישה כזאת עם קבוצות טרור בשום צורה אינה "מאזנת" את האשמות השווא והעיוותים של המשפט הבינלאומי ש-HRW משתמש בהם כנשק נגד ישראל.

לקרוא להתאחדות ספורט בינלאומית כמו פיפ"א לצייר גבולות בנוגע לסכסוך הגיאו-פוליטי השנוי ביותר במחלוקת הוא דבר אבוסרדי. פיפ"א לא צריכה לאפשר לקבוצות פוליטיות אנטי-ישראליות וקבוצות התומכות ב-BDS, כמו HRW, לקבוע עבורה את כללי המשחק.