בניגוד לטענתם של ארגונים לא ממשלתיים שהם עוסקים בביקורת לגיטימית על ישראל, הרטוריקה, הפרסומים והפעילויות שלהם חוצים באופן קבוע את הקו שמבדיל בין ביקורת על ישראל לבין אנטישמיות בוטה.

דוגמאות

באספה הכללית השנתית לשנת 2015 של הסניף הבריטי של אמנסטי אינטרנשיונאל אומצו 16 מתוך 17 הצעות. היחידה שנדחתה קראה לארגון לפעול נגד האנטישמיות בבריטניה כמו גם לפעול אצל ממשלת בריטניה כדי להתמודד עם העלייה בהתקפות האנטישמיות בבריטניה, ולעקוב מקרוב אחר האנטישמיות. ההצבעה של אמנסטי בריטניה התקיימה לאחר תקריות אנטישמיות חוזרות ונשנות בתוך הארגון עצמו – בפרט הפעילויות של אחד מעובדי הארגון, קריסטיאן בנדיקט, ראש מחלקת ניהול משברים. לבנדיקט יש אובססיה אנטי-ישראלית ברורה הניזונה מתיאוריות קונספירציה. האנטישמיות של בנדיקט באה לידי ביטוי בטוויטר האישי שלו בו צייץ בדיחה תוך כדי דיון שהתנהל בפרלמנט הבריטי על כך ששלושה חברי פרלמנט יהודים הם מחרחרי מלחמה כי הביעו את תמיכתם במבצע ישראלי בעזה. לאחר חקירה של מספר שבועות, הוא נאלץ להתנצל על הציוץ אבל אמנסטי סירב להגדיר את האירוע כאנטישמיות.

בדיל (במימון שבדיה, שוויץ, דנמרק והולנד): ארגון פלסטיני המתמקד בקידום זכות השיבה, מאשים את ישראל ברצח עם איטי ומפיק כרזות וקריקטורות המכפישות את ישראל, שחלקן אנטישמיות בצורה בוטה. בדיל משתמש ברטוריקה מכפישה כגון גזענות בחסות המדינה, וטיהור אתני שיטתי. בשנת 2015, בדיל פרסם קריקטורה שמציגה צונאמי של מפתחות המתרומם ושוטף את מה שאמור להיות שולחן המשא ומתן ולידו שני אנשים, שאחד מהם חובש כיפה עם מגן דוד. קריקטורה נוספת מ-2015 מציגה אגרוף קמוץ הנכנס דרך מפת מדינת ישראל עם הכיתוב שיבה היא זכותנו והגורל שלנו.

מיפתאח – פרסם באתר האינטרנט שלו מאמר בשפה הערבית נגד תמיכתו של נשיא ארהב אובמה בישראל ונגד חגיגות ליל סדר פסח שהוא עורך. במאמר, המחבר משתמש בעלילת הדם האנטישמית הקלאסית וכותב שהיהודים השתמשו בדם של נוצרים בחג הפסח היהודי.

ארגון Human Rights Watch – מנכל HRW קן רות שיתף בטוויטר מודעה מתוך עיתון ה- New York Times שמשווה את הטבח של פלסטינים בעזה לרצח העם שביצעו הנאצים. שרה לי וויטסון, מנהלת חטיבת מזרח תיכון וצפון אפריקה גם הציגה עוינות דומה. בחודש פברואר 2015,  נראה כי וויטסון השוותה את מבצע צוק איתן בעזה (2014) לשואה.

דוגמאות של רטוריקה אנטישמית

  1. רק אנשים בעלי תובנה יראו את מאות אלפי הצלבים ברחבי הארץ, גברים, נשים, וילדים פלסטינים נצלבים. פלסטין הפכה לגולגותה אחת ענקית. מערכת הצליבה של הממשלה הישראלית פועלת באופן יומיומי. פלסטין הפכה למקומה של הגולגולת. (נעים עתיק מייסד סביל, אפריל 2001).
  2. הטרגדיה של ציונים רבים היום היא שהם נעלו את עצמם בתוך המושג הלאומני של אלוהים. הם לכודים בתוכו והם ישוחררו רק אם הם יחליפו את התפיסה הפרימיטיבית שלהם של אלוהים לתפיסה אוניברסלית יותר… (נעים עתיק, צדק ורק צדק: תיאולוגיה לשחרור פלסטין, ספרי Orbis 1989).
  3. אני בטוח שאם היינו עושים בדיקת DNA המשווה בין דויד, שהיה מבית לחם, וישו, שנולד בבית לחם, ולמיטרי, אשר נולד ממש מעבר לכביש מהמקום שבו נולד ישו, אני בטוח שבדיקת ה-DNA תראה שישנו קשר. אבל, אם תשווה את דוד המלך, ישו ונתניהו, תקבל כלום, משום שנתניהו מגיע משבט ממזרח אירופה שהתגייר בימי הביניים. (הכומר מיטרי ראהב, כנס ישו במחסום 2010).
  4. כינונה של מדינת ישראל הייתה חזרה למושגים הפרימיטיביים ביותר של אל שבטי. (הכומר נעים עתיק, 2011).
  5. במשך מאות שנים יהודים ונוצרים חיו בשקט יחסי תחת שלטון מוסלמי ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה כבני חסות. אבל כנראה מה שקרה הוא הניסיון הרע של פלסטינים מוסלמים עם מהגרים ציונים לאחר 1880 הזכיר להם את הניסיון הרע של מוחמד עם היהודים של מדינה, באופן שמעודד אותם לשייך פסוקים נוקשים מהקוראן על היהודים ליהודים ישראליים היום. זה בטח נראה לפלסטינים מוסלמים כאילו יהודים של העת החדשה פשוט חוזרים על ההתנהגות העוינת של היהודים כלפי הנביא במאות השנים שהיו קודם לכן. (קולין צ'פמן, תיאולוג נוצרי בריטי, כנס ישו במחסום 2010).
  6. אהוד ברק, ציפי לבני, גבי אשכנזי ואהוד אולמרט…אינכם מיצגים כל המשכיות לגטו ורשה, כי היום גטו ורשה מולכם, מותקף על ידי הטנקים והתותחים שלכם, ושמו הוא עזה… (מיכאל ורשבסקי, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, 18 בינואר, 2009).
  7. פשעיהם הם בהחלט לא פחות גרועים מאלה שהביאו את מילושביץ והגנרלים שלו לבית הדין לפשעי מלחמה…ברק וכל השאר – לנירנברג! (מיכאל ורשבסקי, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, 15 בינואר, 2009).
  8. בעיני החייל הישראלי, הפלסטיני הוא לא בן אדם שווה…. הוא לא מטופל כאדם שווה. זהו הבסיס של הכל ואז ישנה העובדה שאין ריסון, אין משמעת בתוך הצבא, וגם שם יש אפילו עידוד…. ישראלים רבים זקוקים לזה וגם הפלסטינים כי בתוך ישראל יש הזדהות עם התוקפן, הנאצי (איאד סראג', התכנית הקהילתית לבריאות הנפש בעזה, בעדותו בפני ועדת גולדסטון).
  9. מאמר שפורסם באתר של האינתיפאדה האלקטרונית, בכותרת רצח העם בעזה (2 במרץ 2008), המשווה את הפעולות של ישראל בעזה לשואה, ומתאר אותן כרצח עם איטי ומחושב – רצח עם באמצעים מכוילים יותר, לטווח ארוך… במובנים רבים, זהו רצח עם יותר מרושע, משום שיש נטייה להתעלם ממנו.
  10. תמיכה בציונות איננה כפרה על השואה, אלא המשכה ברוח. (עלי אבונימה, טוויטר, 25 באוקטובר 2010).
  11.  בעקבות יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בשנת 2013, סוכנות התקשורת מען פרסם מאמר הקורא לשואה מיתוס ( ביום הזיכרון לשואה המדומה, ע'סאן מצטפא אל-שאמי, 31 בינואר, 2013). ישראל נקראה ישות גנבת היושבת על אדמה פלסטינית ונטען כי היהודים הצליחו להשיג מטרות רבות באמצעות ה'שואה', וניצלו אותם [השקרים] כדי לזכות באהדה. טוען כי אין בסיס לטענות בנוגע למה שקרה ליהודים בגרמניה ועל שנשרפו בתאי הגזים המאמר גם מציב סימני שאלה סביב מספר היהודים שנרצחו בשואה.