Lena Bakman OFFICIALבזמן שכולם מדברים על איראן, נמשך ביתר שאת קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל אותו מובילים ארגונים לא-ממשלתיים בעלי שמות יפים עם מניע הרסני. לקמפיין ממדים רבים ושונים: חלק מהארגונים מקדמים חרם על ישראל, חלקם מקדמים לוחמה משפטית והבאת בכירים ישראלים בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, חלקם אינם מסתירים את הרצון להעלים את ישראל מהמפה תוך קידום פתרון של מדינה אחת פלסטינית ויש ביניהם גם ארגונים הנוקטים בפעילות אנטישמית גרידא. כל אותם הארגונים טוענים שהביקורת על ישראל נחוצה בתחום זכויות האדם ואכן, הביקורת לגיטימית. אולם בפועל, ארגונים אלה נגועים בצביעות חסרת תקדים.

אחד הדברים הבולטים בקמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל הוא מעורבותם של ארגונים ישראלים, שפעמים רבות מזינים אותו. קחו לדוגמה את הארגון הישראלי "זוכרות" המקדם פתרון של מדינה אחת, פלסטינית עם מיעוט יהודי. הארגון מנסה למצוא דרכים מעשיות לזכות השיבה לפליטים הערבים וצאצאיהם בעזה ובגדה המערבית אל תוך שטחי ישראל. "זוכרות" חברו לארגון הפלסטיני "בדיל", שאינו מסתיר את פעילותו האנטישמית, ויחדיו הם השיקו קמפיין ל"יישום זכות השיבה". הם הפיקו סרטון שבו הם מקדמים את המסר לחיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ללא קשר לגבולותיה.

עובדות אלה אינן מפריעות לארגון "זוכרות" לזכות במימון של כשלושה מיליון ש"ח ממדינות בריטניה, בלגיה, גרמניה, פינלנד, אירלנד, הולנד ושווייץ בין השנים 2012-2014. מרבית הכסף מועבר באופן עקיף באמצעות ארגוני סיוע נוצריים.

לקריאת המאמר המלא