וור און וונט (War on Want)

מידע כללי

מדינהבריטניה
אתר אינטרנטhttp://www.waronwant.org/
נוסד1951
סטטוס משפטיעמותה בריטית רשומה
במילות הארגוןוור און וונט הוא ארגון פוליטי. חלק מתנועת הצדק העולמית

מימון

פעילות

  • הארגון מוביל ומגייס פעילים לקמפיינים אנטי-ישראלים , כולל קמפיין ה-BDS  (חרם, סנקציות, ומשיכת השקעות) כנגד ישראל.
  • בגלל פעילותו האנטי-ישראלית הקיצונית של וור און וונט, הוגשה נגד הארגון תלונה על ידי Jewish Human Rights Watch ל"וועדת הצדקה" (הגוף הרגולטורי של ארגונים ללא מטרת רווח בבריטניה). בתלונה נטען כי "יש לנו יסוד להאמין שוור און וונט, עובד עם ארגוני טרור" ופועל ל"דמוניזציה של ישראל, בלי קשר למטרותיו כארגון צדקה".
  • הארגון מתעלם מהטרור הפלסטיני וממאשים את ישראל ב"פשעי מלחמה", "ענישה קולקטיבית", "טיהור אתני" ו"אפרטהייד".
  • טוען ש"הכיבוש הלא חוקי של פלסטין והדיכוי של העם הפלסטיני הוא אחד מהשערוריות המוסריות הבולטות של ימינו".
  • פרסם דו"ח "חרם, משיכת השקעות, סנקציות", "חושף חברות המרוויחים מהכיבוש והקורא לאנשים רגילים מרחבי העולם לנקוט בפעולה".
  • טוען כי, "דרך התמיכה בתנועת משיכת השקעות חרם וסנקציות (BDS) אנו בונים כוח עולמי למאבק האפרטהייד הישראלי".
  • ב-7 בספטמבר, 2015 אירגן מחאה בלונדון במקביל לתערוכת הנשק DSEI, בה קרא "להפסיק את תערוכת הנשק 2015: הפסקת חימוש ישראל קריאה לפעולה" ודוחק במפגינים "להיאבק בניסיונן של חברות הנשק הישראליות והבינלאומיות להשתמש בקולוניאליזם ובמוות למטרות רווח".
  • פרסם ביולי 2015 דו"ח יחד עם הקמפיין נגד הסחר בנשק וקמפיין הסולידריות עם פלסטין בשם "חימוש האפרטהייד: השותפות של בריטניה בפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני". הדו"ח מומן על ידי קרן ליפמן-מיליבנד, בטענה כי "מסחר בנשק עם ישראל הופך את בריטניה לשותפה להפרות המתמשכות של ישראל את זכויות האדם והמשפט הבינלאומי" וקורא לבריטניה "להטיל אמברגו נשק מידי ודו-סטרי, ולהפסיק את כל מכירות נשק לישראל והרכישות ממנה".
  • פרסם ב-2013 דוח בשם: "מל"טים רצחניים: שותפותה של בריטניה בפשעים הישראלים נגד העם הפלסטיני", הטוען שישראל "מנצלת את הסכסוך האלים כ'שדה ניסויים' לכלי הנשק שלה על פלסטינים". הדו"ח קורא ל-BDS, ודורש "אמברגו דו-סטרי בין בריטניה וישראל", שיכלול את "כל העסקות בין חברות נשק ישראליות כולל אלביט, ויסיים את כל רשיונות יצוא הנשק הבריטי לישראל".
  • מקדם השוואות שקריות לאפרטהייד בדרום אפריקה ומקדם את "זכות השיבה" שמשמעותה המעשית היא חיסולה של ישראל כמדינה יהודית.
  • הארגון השיק קמפיין ב-2014 נגד גדר הביטחון הישראלית, בטענה ש"בניית חומת האפרטהייד ממשיכה עד היום להרוס כל היבט של החיים הפלסטיניים… בתפיסת מקורות המים החיוניים והאדמות הפוריות, ובכליאת קהילות פלסטיניות". הקמפיין כולל עצומה אינטרנטית, המופנית לשר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, בקריאה לממשלה הבריטית לנקוט באמצעים דוגמת BDS ו"להפסיק לסייע ולעזור לישראל עד שהיא תקיים את הוראות המשפט הבינלאומי במלואן". הקמפיין כולל גם סרט קצר עם הקומיקאי מארק תומס הטוען ש"חומה היא האמצעי הברברי והבלתי אנושי ביותר שאני מצליח לדמיין…".
  • קמפיין נוסף שהחל ב-2014 מעוות את המציאות של הסכסוך הערבי-ישראלי, וכן את הרעיון של "השקעה אחראית" ומופנה כנגד חברת האבטחה הבריטית G4S. הקמפיין קורא לחברה לסיים את החוזה שלה עם שירות בתי הסובר בטענה שהוא מהווה שותפות עם ישראל "בכיבוש הלא חוקי ובכליאה ובעינויים של פלסטינים כולל ילדים".
  • הארגון מקדם את ההאשמה שב"פלסטין חומת האפרטהייד מנתקת קהילות פלסטיניות ממקורות המים והאדמות החקלאיות שלהן, וכולאת את האוכלוסייה של הגדה המערבית הפלסטינית הכבושה", מתעלם מהראיות שלא רק שישראל מספקת לפלסטינים בגדה המערבית יותר מים משהסכמי אוסלו דורשים, אלא שלמעלה מ-50% מאספקת המים באזורים מסוימים נגנבת.

שותפים

כל המאמרים בנושא וור און וונט (War on Want)