ב-20 באפריל 2013, אזרח ישראלי, אביתר בורובסקי, נרצח בגדה המערבית . כפי שצוין על ידי ארגון בצלם, " אין כל הצדקה לפגיעה מכוונת באזרחים, חוקית או מוסרית… אין כל הבדל בין התקפות מכוונות על אזרחים בתוך תחומי ישראל, לבין התקפות כאלה על מתנחלים שחיים בגדה המערבית. בשני המקרים מדובר באזרחים, שאסור להתקיף אותם ויש להגן עליהם מפני התקפות. "

מלבד ארגון "בצלם" וארגון "רבנים לזכויות אדם", ארגוני זכויות אדם נוספים, כולל ארגונים בינלאומיים כגון Human Rights Watch וארגונים פלסטינים דוגמת אל-חק, לא הגיבו כלל.

אמנסטי אינטרנשיונל פרסמו הודעה לעיתונות, תחת הכותרת "ישראל חייבת לפנות את מאחז המתנחלים החדש בגדה המערבית" – בהתייחס ל"מאחז החדש שהוקם בעקבות ההרג של אביתר בורובסקי". רוב תוכנה של ההודעה לעיתונות אינו מתייחס לרצח, אלא עוסק בהאשמות בדבר עבירות ישראליות על החוק שהתרחשו מיד לאחר הרצח, כגון "גל של אלימות כנגד אזרחים פלסטינים ורכושם" ובהאשמות ש"שהרשויות הישראליות.. מעלימות עין ממרבית האלימות המופנה כלפי אזרחים פלסטינים וכלפי רכושם".

למען הסר ספק, אמנסטי גינו באופן כללי את הרצח של ברובסקי – "אנו מוקיעים כל התקפה מכוונת על אזרחים, כולל מתנחלים." עם זאת, הגינוי של הרצח שימש בסיס למוקד של ההודעה, גינויה של מדינת ישראל – "אך ההרג לא אמור לשמש כתירוץ להפרות נוספות של זכויות האדם של הפלסטינים".

חשוב לציין שאמנסטי הדגישו שהקורבן "נשא אקדח בזמן ההתקפה". ציון עובדה זו ללא הקשר אינו ברור, כיוון שעל-פי המשפט הבינלאומי היות הקורבן חמוש או לא חמוש אינה משפיעה על מעמדו או על זכויות האדם שלו. (אמנסטי גם אינם טורחים לציין שהרוצח גנב את אקדחו של בורובסקי וניסה לרצוח באמצעותו אנשים נוספים).

הצהרה זו מהווה דוגמה נוספת לניסיונות של אמנסטי לדה-הומניזציה של ישראלים על מנת לקדם עמדה פוליטית בוטה, בניגוד לערכי זכויות אדם אותם הארגון אמור לקדם. אמנסטי אינם מסוגלים ואינם רוצים לגנות הפרות נגד ישראל בשפתם שלהם. במקום זאת הארגון תמיד יערוך השוואה (בלתי) מוסרית בין הצדדים או ישתמש בגינויים כתירוץ להרחבת הלוחמה הפוליטית נגד ישראל.