לוחמים לשלום

מידע כללי

מדינהישראל
אתר אינטרנטhttp://cfpeace.org/?lang=he
נוסד2005
סטטוס משפטיחברה לתועלת הציבור
במילות הארגוןקבוצה של פלסטינים וישראלים אשר לקחו חלק פעיל במעגל האלימות באזורנו: ישראלים כחיילים בצבא ההגנה לישראל והפלסטינים כלוחמים למען חרותה של ארצם פלסטין מן הכיבוש הישראלי. אנו, שבשרות עמינו אחזנו בנשק, והיינו מטרה אלו לאלו, אנו שראינו האחד את השני רק דרך כוונות הנשק הקמנו את תנועת לוחמים לשלום על בסיס עקרונות האי-אלימות

מימון

פעילות

  • עקרונות ומטרות התנועה "משוכנעים כי הסכסוך לא יוכרע באמצעים צבאיים על ידי אף אחד מן הצדדים, …. רק באמצעות פעולה משותפת נצליח להפסיק את מעגל האלימות ולהביא סוף לכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטיניים… קוראים להקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, על בסיס גבולות 4 ביוני 1967, לצידה של מדינת ישראל. שתי המדינות תתקיימנה זו לצד זו בשלום, בביטחון וביחסי שכנות טובה…. קוראים לשני העמים להצטרף… למען השגת שלום ופיוס בין הפלסטינים לישראלים… קוראים להנהגות הפוליטיות לנקוט בצעדים אמיצים, לפתוח במשא ומתן רציני לסיום הסכסוך…."
  • בעוד שהארגון טוען שהוא "מאפשר לכל צד להבין את הנרטיב של האחר", פעילי לוחמים לשלום משקפים קירבה חזקה לסדר היום ולנרטיב הפלסטיני, המטיל את את רוב האחריות והאשמה לסכסוך על ה"כיבוש".
  • לוחמים לשלום היו חלק מקואליציית "להסיר את המצור – לעצור את המלחמה" שעמדה "מתוך התנגדות למצור ולהרס ולהפגזות הצבאיות בעזה תוך התעלמות רשלנית…. ובמחאה על הטבח המתמשך". הקואליציה מנתה שורה של ארגונים פוליטיים: פרופיל חדש, הוועד הישראלי נגד הריסת בתים, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, קואליציית נשים לשלום ועוד.
  • בסרטון, שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של הארגון ב-30 למרץ, 2018, מופיעים פעילים שונים של הארגון וביניהם בכיר הארגון אודי גור ומצהירים כי הם "תומכים בזכות השיבה".
  • הארגון פועל רבות להבטחת הכניסה של משפחות פלסטינים לאירועים שונים בישראל, כולל "טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי", בטענה של שכול משותף. עם זאת, ב-2 בינואר 2019, נחשפה הקלטה של פעילת הארגון אומרת כי "יש את העניין שבעצם כמעט כל מי ממש מעט. אבל תראה, בעיקר תחשוב ששותפות עם ישראלים, להרבה פלסטינים יש אינטרס. לא אינטרס של כאילו בוא נעשה פעילות למען השלום, אלא אינטרס נגיד להשיג אישור כניסה לארץ. או לא יודעת ענייני נשים וגברים וכאלה".
  • נור שחאדה, פעיל "לוחמים לשלום", האשים את צה"ל בהרעלת בית ספר ואמר כי "התגלה כי צה"ל הרעיל בית ספר לבנות והתלמידות נעשו חולות מאוד".
  • שחאדה, שמעיד על עצמו שהיה מפקד מקומי  בזרוע הצבאית של הפת"ח אמר כי "אם יבוא אלי חייל צה"ל לשעבר בסוף ימיו ויבקש את סליחתי, אני לא אסלח לו…" לעומת זאת אמר כי "כל אלימות שנקטתי הייתה בכדי להגן על אדמתי ואני מאמין שאינני צריך להתנצל על כך"
  • ב-14 לדצמבר 2018 פרסם שחאדה פוסט בחשבון הפייסבוק שלו עם תמונותיהם של יאסר ערפאת ומייסד חמאס אחמד יאסין שבו הוא מאחל "שאלוהים יברך אותם."
  • ב-3 ביולי 2014, במפגש בין פעילי לוחמים לשלום לבין פלסטינים, אמר אחד הפעילים כי "אני לא אמור להגיד את זה כי אני מ'לוחמים לשלום', נראה לי שהישראלים יצאו מפה רק אם תעשו אינתיפאדה שלישית".
  • בספטמבר 2011 נחשף בחדשות 2 כי ארגון "לוחמים לשלום" ערך ביקור הזדהות בכפר עוורתא, בבית משפחות רוצחי משפחת פוגל, כאשר אלו נעצרו בחשד לטבח.
  • במאי 2011, עתר "לוחמים לשלום" לבג"ץ לצד אישים ארגונים נוספים בנוגע להתנהלות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה". צה"ל הואשם בשימוש בלתי מידתי בכוח וירי לא מאובחן כנגד האוכלוסייה הפלסטינית בעזה.
  • נפגשים עם "שרים ומפלגות פוליטיות במטרה לקדם את עמדתם בזירה הפוליטית. בצד הפלסטיני חברים בתנועה נפגשו עם אבו מאזן פעמיים…"
  • איתמר שפירא, "סרבן" צה"ל ידוע וחבר התנועה, פוטר מתפקידו כמדריך ביד ושם משום שהשווה את השואה עם ה"נכבה" בזמן סיור. כאשר דיבר בתערוכה של ארגון שוברים שתיקה בשבדיה, שפירא צוטט כשאמר: "אנו המדכאים, אנו אלו שמפרים זכויות אדם על בסיס יומי. אנו יוצרים את הטרור נגדנו, בעצם".
  • התנועה גם חברה לוועד הישראלי נגד הריסת בתים במחנה קיץ שארגן הועד. הוועד משתמש ברטוריקת הכפשה נגד ישראל: הרטוריקה של הארגון כוללת האשמות של "טיהור אתני", "רצח עם", "ענישה קולקטיבית", ו"אפרטהייד", מקדם קמפיינים של BDS נגד ישראל ודוגל בסיומה של ישראל כמדינת לאום של העם היהודי.
  • לוחמים לשלום מארגן תאטרון פוליטי בגדה המערבית בשם: "

קשריו של הארגון עם גרמניה

  • החל משנת 2007 ארגון "לוחמים לשלום" מארגן בשיתוף עם "חוג ההורים-פורום המשפחות" את טקס "יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני" אשר נערך במקביל ל"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל". בטקס משתתפים משפחות של פלסטינים אשר נהרגו בפעולות נגד חיילי צה"ל או נגד אזרחים ישראלים, וכן משפחות ישראליות אשר איבדו את יקיריהן בפעולות טרור. בשנת 2018, גורמים גרמניים המממומנים על ידי ממשלת גרמניה העבירו 93,813₪ לטובת טקס "יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני". כמו כן, הקרן של מפלגת השמאל הקיצוני הגרמנית דה-לינקה העבירה 42,343 ש"ח עבור אותו האירוע.
  • בין התאריכים 13-23 בנובמבר 2018 יצאו חברי הארגון, ביניהם מוחמד עוודה וליזי דורון לסיור ברחבי גרמניה כחלק משיתוף פעולה עם ארגוני החברה האזרחית המקומית. הסיור התקיים בשיתוף פעולה עם הארגונים הגרמניים -, Jerusalemsverein Bread for the world, AGEH, forumZFD ויומון השמאל הגרמני "TAZ", וכן עם הארגון EAPPI, שחלקם גורמים המקדמים חרם נגד ישראל וממומנים על ידי ממשלת גרמניה.

פעילות BDS

צוות

תרומות מישויות מדיניות זרות (בשקלים חדשים):

*שנים 2018-2019 לפי דו״חות שנתיים זמינים, שנת 2020-2021 לפי דו"חות רבעוניים זמינים

תורם 2018201920202021
שוויץ 30,000
קרן רוזה לוקסמבורג (גרמניה)42,34362,28431,310
ZFD (גרמניה)9,410
הקרן החדשה לישראל69,36979,049
Bread for the World/EED 291,738207,178339,943143,471
AGEH (גרמניה)71,798211,884 18,343
SIVMO33,600
World Vision35,390
Medico41,670
Agiamondo53,459
אוסטריה22,932

כל המאמרים בנושא לוחמים לשלום