• הודעה לעיתונות שהתלוותה להגשת הדו"ח הציגה דוגמא ל"פשעי מלחמה ופשעים כנגד האנושות" שבוצעו על ידי ישראל לכאורה. עדותה של בות'יינא אל-לוח, בת ה-57 מדיר אל-באלח ברצועת עזה. אל-לוח אמרה כי "ישראל תקפה את ביתנו בדיר אל באלח בשעה שהמשפחה שלי ישנה". אל-מיזאן והמרכז הפלסטיני לזכויות אדם, תיעדו את התקרית במהלך המלחמה וציינו כי "שבעה אנשים נהרגו״. בת משפחה נוספת מתה מפצעיה מאוחר יותר. הארגונים אינם מציינים אם התרחשה פעילות צבאית במקום, ושוללים את האפשרות שחמושים היו במקום.
  • בדיקה קצרה של מקרה זה מראה שהוא מבוסס על עיוותים וחצאי אמיתות. חודש לאחר האירוע, מוחמד מוסטפא אל-לוח (נהרג בתקיפה), הוכר על ידי חמאס כ"שאהיד" ופורסמה תמונתו בה הוצג כלוחם. הוא נקבר עם סרט של ארגון הטרור חמאס על מצחו.
  • מנכ"ל אל-חק, שעואן ג'בארין, אשר הגיש באופן אישי את המסמך לתובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי, הואשם בהיותו חבר בארגון הטרור ״החזית העממית לשחרור פלסטין״, וישראל וירדן מנעו ממנה אשרות יציאה. ג'בארין הוגדר על ידי בית המשפט העליון כ"דוקטור ג'יקיל ומיסטר הייד, פעיל זכויות אדם ביום ומחבל בלילה". ארגון אל-חק הואשם לאחרונה ב"שחיתות", האשמה זו הובילה את הארגון לבקש מהרשות הפלסטינית לבצע עבורו ביקורת על מנת להסיר מעליו כל חשד. הנושא עדיין בחקירה.