בדיל – מרכז המידע לזכויות השיבה והתושבות הפלסטיניות

מידע כללי

מדינההרשות הפלסטינית
אתר אינטרנטhttp://www.badil.org/
נוסד1998
סטטוס משפטיעמותה רשומה
במילות הארגון להגן על זכויות הפליטים והעקורים הפלסטינים, ולקדם אותן

מימון

  • בדיל לא מפרסם דוחות כספיים, מידע על תרומות, או את מקורות המימון שלו, דבר המעיד על העדר מוחלט של שקיפות.
  • בשנים 2020-2018  , היה ארגון בדיל שותף בהטמעת פרויקט שעלותו 7.2 מיליון דולר תחת הכותרת "תוכנית לזכויות אדם – פלסטין". הפרויקט מומן על ידי שוודיה דרך המרכז לפיתוח ארגונים לא ממשלתיים (NDC). לא נמסר כל מידע מטעם שוודיה או מטעם ה- NDC באשר לסכומים שקיבלו הארגונים השותפים (מידע נוסף ניתן למצוא אצל NGO Monitor).
  • בשנים 2019-2018, קיבלו בדיל והעמותה הספרדית Paz con Dignidad120,000 אירו מטעם מועצת מחוז גיפוזקואה לטובת "חיזוק הזהות, הלכידות וההכשרה של פליטים צעירים".
  • בדיל היה שותף לפרוייקט עם PalVision  ב 2016-2015 (85,320 דולר) במימון המנהלת לזכויות אדם והמשפט הבינלאומי שמטרתו "להגביר את הגישה לצדק עבור פלסטינים החיים במזרח ירושלים, באמצעות טיפול בהפרת זכויות אדם והמשפט הבינלאומי מצד הכיבוש הישראלי", כמו גם בפרויקט עם הקואליציה האזרחית למען זכויות הפלסטינים במזרח ירושלים (Civic Coalition for Palestinian Rights in Jerusalem)במימון המנהלת לזכויות אדם והמשפט הבינלאומי (50,000 דולר בשנים 2015-2016) שמטרתו "לשים סוף לעקירה בכפיה של הפלסטינים ולפעילות ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטינים הכבושים (כולל מזרח ירושלים); לאסוף הוכחות ולקבל תמונת מצב טובה יותר של העברת האוכלוסייה בייחוד בהקשר של מזרח ירושלים הכבושה ובגדה המערבית".
  • הארגון קיבל 300,000 קרונות דניות ב-2016 מארגון DanChurchAid (דנמרק), , וסכום לא ידוע מטרוקרה (Trócaire, אירלנד).

פעילות

טרור

פעילות פוליטית

  • הרטוריקה של בדיל כוללת האשמות בדבר "אפרטהייד", "טיהור אתני", "רצח עם", "פשעי מלחמה", "קולוניאליזם", "גזענות", כמו גם תמיכה ב"זכות השיבה" של הפלסטינים.
  • בדיל חותם על הצהרות בכתב ובעל פה ונוהג לארגן אירועים שעיקרם לגנות את ישראל בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם.
  • בינואר 2021, קרא ארגון בדיל לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל על מנת ש"תספק חיסונים ותתמוך בקמפיין החיסונים נגד נגיף הקוביד-19 בשטחים הפלסטיניים הכבושים וברצועת עזה."בדיל הציג טענות שקריות לפיהן על ישראל חלה "חובה חוקית" לספק חיסונים לפלסטיניים, והתעלם לחלוטין מהעובדה שהפלסטינים המתגוררים בירושלים שייכים למערכת הבריאות הישראלית; מכך שלפי הסכמי אוסלו, הרשות הפלסטינית היא האחראית למתן שירותי בריאות לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה; ומכך שהרשות הפלסטינית מקיימת מדיניות חיסונים משל עצמה עבור האוכלוסייה שלה.
  • בדצמבר 2020, פרסם ארגון בדיל נייר עבודה שכותרתו "האפרטהייד הישראלי- חינוך הקולוניאליסטי: שעבוד המוחות והזכויות של הפלסטינים". המאמר דן ב"מבנה הקולוניאליסטי המשחק תפקיד בחינוך הפלסטיני" ובו נכתב כי ישנם "שלושה כלים המשרתים את האפרטהייד – הפליה ממסדית, ניכור והיטמעות כפויה – כלים אשר מכווינים את שלל המדיניויות והפרקטיקות שמטרתן לקדם את שליטתה של ישראל ואת יכולתה לשעבד את העם הפלסטיני…מדיניויות ופרקטיקות אלו משמשות כאמצעי לקדם ולנרמל את השליטה הקולוניאליסטית של ישראל על הפלסטינים ואדמותיהם." המאמר קורא למדינות אחרות "לגנות את הנראטיב הישראלי-ציוני בחינוך הפלסטיני ולהימנע מהתניית התמיכה הכלכלית ברשות הפלסטינית בפרשנות ישראלית של הוראות החוק הבינלאומי בתחום החינוך".
  • בנובמבר 2019, חתם ארגון בדיל על מכתב שמוען לתובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבינלאומי, פאטו בנסודה וקרא לפתוח ב"חקירה רשמית ומלאה של 'המצב בפלסטין 'ושל "חשד לפשעי מלחמה ולפשעים נגד האנושות שמבצעת (ישראל)" שכן "היעדר חקירה רשמית … מוסיף דלק לתרבות 'ההתחמקות מעונש' שכבר רווחת בתחום."
  • באוגוסט 2019, פרסם בדיל דוח על "הסיפוח הישראלי", ובו האשים את ישראל בניהול "תהליך קולוניאליזם וטרנספר כפוי של אוכלוסייה המובילים לסיפוח בפועל של מה שנותר מהאדמה הפלסטינית, ולבסוף לכדי אפרטהייד." הדוח קרא "להטיל חרם ולהפסיק מימון של כל חברה או ישות המעורבות בפרויקט הקולוניאליסטי בשטחים הפלסטינים הכבושים, לעצור או לצמצם לאלתר את הסיוע והשת"פ הצבאי עם צה"ל, ולהטיל סנקציות על ישראל."
  • ב-18 במאי 2019, הוסיף ארגון בדיל את חתימתו על הצהרה המתייחסת לירושלים כ"כבושה" וקוראת לאו"ם "לפעול בחריפות נגד… צעדים חד-צדדיים ובלתי חוקיים מצד ארצות הברית במסגרת ניסיונותיה הגלויים לתת לגיטימציה למפעל ההתנחלויות הבלתי חוקי של ישראל ולכיבוש והקולוניאליזם שבהם היא נוקטת." עוד קראה ההצהרה "להחרים מוצרים שמקורם בהתנחלויות הישראליות" ו"להטיל סנקציות אישיות, כולל איסור נסיעות והקפאת נכסים, על אנשים שהיו מעורבים בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות."
  •  ב-20 במרץ 2018, בדיל, יחד עם הארגונים אל-חק, אדאמיר, ו- Society of St. Yves אירח אירוע צד עם הכותרת" הסיפוח המתמשך והקולנאליזם של ירושלים" אשר "הדגיש את הצורך להכיר במדיניותה הבלתי חוקית של ישראל המפרה נורמות קוגנטיות (במקרה של סיפוח) ומבצעת פשעים".
  • ב-14 במרץ 2018, בדיל השתתף באירוע צד של האו"ם שכותרתו "שינוי דמוגרפי והזכות להגדרה עצמית" בו דיבר על האופן שבו "עמודי התווך של המשטר הישראלי מורכבים מהעברה בכפייה של האוכלוסייה הפלסטינית הילידית החוצה והקולוניזציה של יהודים-ישראלים במקומם".
  • ב-6 במרץ 2018 דיברו נציגי בדיל באירוע צד שכותרתו "מגיני זכויות אדם בשטחים הכבושים: פלסטין וסהרה המערבית" בנושא "8 מליון הפליטים הפלסטינים והאוכלוסייה הפלסטינית הילידית שחיה ללא הזכות להגדרה עצמית".
  • ב-12-13 במאי 2018,בדיל ביחד עם קמפיין הסולידריות הפלסטיני ואיגוד הסחר של ידידי פלסטין אירחו את "וועידת החופש הפלסטינית: התגברות על הנכבה המתמשכת" שדנה בשאלה "כיצד בשלהי 1947 כוחות קולוניאליסטים ציוניים סמי-צבאיים החלו בתהליך טיהור אתני של יותר מ-750,000 פלסטינים…ו-70 שנה מאוחר יותר…נמשך בפלסטין התהליך של טיהור אתני מתמשך באמצעות כיבוש, קולוניאליזם אפרטהייד ומצור אכזרי, ללא כל מעורבות מצד הקהילה הבינלאומית".
  • בכנס הופיעו איתן בורנשטיין (מייסד ארגון זוכרות), ג'מל ג'ומה (Stop the Wall), מונה אל פארה (Middle East Children’s Alliance), עומר ברגותי, סהר פרנסיס (אדאמיר), עלי אבו נימה (האינתיפאדה האלקטרונית).
  • בנובמבר 2017, בדיל כארגון החבר ב-PNGO (רשת הארגונים הלא-ממשלתיים הפלסטינים) חתם על קריאה לתמוך ב"עולם ללא גבולות" (A World Without Walls) קמפיין המשווה בין חומת האפרטהייד של ישראל בשטחים הפלסטינים לבין חומת הבושה של ארה"ב על אדמות הילידים בגבול עם מקסיקו".
  • ביוני 2017 הארגון אימץ קמפיין של קול יהודי לשלום (JVP) שנקרא “Deadly Exchange”  שמטרתו "לשים סוף לתוכניות חילופי השוטרים בין ארה"ב וישראל." JVP טוענים "שנלמדות השיטות והכלים הגרועים ביותר לקידום שיטור מפלה ומדכא בשתי המדינות כולל הוצאות להורג בלא משפט, מדיניות 'לירות כדי להרוג', רצח משטרתי, שיטת פרופיילינג לפי גזע, ריגול ומעקב מאסיביים, גירוש ומעצר והתקפות על מגיני זכויות אדם."
  • ביוני 2017, בדיל חתם על הצהרה שהופנתה למועצת זכויות האדם של האו"ם המאשימה את ישראל ביישום "מדיניות שעולה לכדי קולוניאליזם". ההצהרה טוענת שבפעולותיה ישראל מבצעת "הפרות חמורות, פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה."
  • ב-17 באפריל 2017 בדיל כחבר במועצת ארגוני זכויות האדם הפלסטינים ( Palestinian Human Rights Organizations Council) פרסם הודעה ליום האסירים הפלסטיני בה נכתב "בשנה זו מציינים 50 שנות עינויים לאסירים הפוליטיים הפלסטיניים באמצעות מערכת צבאית עם היסטוריה של התעללות ושיטות עינויים פיזיים ופסיכולוגיים", וקרא לבית הדין הפלילי "לפתוח בחקירה של מצב האסירים והעצורים הפלסטיניים, ולהעמיד לדין את אלו שעינו, הוציאו להורג ללא משפט, הגלו בכפיה, ואת אלו שבצעו מעצרים באופן שרירותי".
  • בהודעה לעיתונות מ-22 במרץ 2017 הארגון שיבח דו"ח שנכתב על ידי הוועדה הכלכלית חברתית למערב אסיה (ESCWA) של האו"ם העוסק "בשאלת האפרטהייד" ו-"קורא לתובע הציבורי של בית הדין הפלילי הבינלאומי לפתוח בחקירה בדבר פשע האפרטהייד של ישראל כלפי העם הפלסטיני ולהעמיד לדין את האחראים לכך".
  • ב-17 במארס 2017 בדיל, אדאמיר, אל-חק, ו- Society of St. Yves ערכו אירוע צד במושב ה-34 של המועצה לזכויות אדם של האו"ם בנושא "ענישה קולקטיבית בירושלים" שדן ב"עונש הקולקטיבי שמפעילה ישראל כלפי אוכלוסיה פלסטינית מוגנת במזרח ירושלים הכבושה".
  • בפברואר 2017, בדיל וקול יהודי לשלום קיימו סמינר מקוון שכותרתו "העברת אוכלוסיה בכפייה וקולוניאליזם: שאלת פלסטין", שדן ב"סוגיות כמו 50 שנה לכיבוש, 70 שנה לנכבה ומאה שנה להצהרת בלפור".
  • בינואר 2017 בדיל, יחד עם אל-חק,  Society of St. Yves,  Al-Shabaka, והמרכז לסיוע משפטי וזכויות אדם בירושלים (Jerusalem Legal Aid & Human Rights Center), פרסמו גרפיקה שמטרתה להגביר את המודעות למדיניות האפרטהייד בעיר, השפעותיה על האוכלוסיה הפלסטינית, ולעליה בהפרות הבוטות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי ושל זכויות האדם". בגרפיקה נטען כי "מאז 1967 האפרטהייד התגבר" וכי "ישראל מפעילה מאז מדיניות מפלה" בירושלים.
  • בדצמבר 2016, בדיל לצד אל-חק,  Society of St. Yves, אל-שבאקה, ומרכז ירושלים לזכויות אדם ולסיוע משפטי (JLAC), פרסמו גרפיקה שמטרתה "להעלות מודעות למדיניות האפרטהייד שמפעילה ישראל בעיר, השפעתה על האוכלוסיה הפלסטינית, ולעלייה המשמעותית בהפרת המשפט הבינלאומי וזכויות אדם". הגרפיקה טוענת כי מאז 1967, "האפרטהייד שולט", ושישראל "מפעילה מדיניות מפלה" בירושלים.
  • בדצמבר 2016, בדיל פרסם נייר עבודה שכותרתו "העברת אוכלוסיה בכפיה: המקרה של פלסטין – דיכוי ההתנגדות", הדן בשאלה "כיצד בדיכויה את ההתנגדות הפלסטינית, ישראל לא רק הפעילה שימוש לא מידתי בכוח כדי לבלום את המאבק המזויין, אלא מעבר לכך, היא מפלילה ומדכאת הפגנות ואפילו את התפתחות התרבות הפלסטינית". נייר העבודה בנוסף טוען כי "זריקת אבנים היא סמל ההתנגדות הפלסטינית במשך שנים". (ההדגשות לא במקור).
  • בנומבר 2016 בדיל השתתף בכתיבת פניה לשליח המיוחד של האו"ם למצב זכויות האדם בשטחים הפלסטינים, מייקל לינק, בנושא "מגיני זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים…תוך הדגשת הסביבה המדכאת שבה פועלים מגיני זכויות האדם הפועלים בשטחים הפלסטינים הכבושים". הפניה מתייחסת למנאל תמימי, פעילת שטח עבור מרכז הנשים לסיוע משפטי וייעוץ ( Women’s Center for Legal Aid and Counseling ) כ"מגינת זכויות אדם".
    • מנאל תמימי, פעילה פלסטינית שעושה שימוש שיטתי ברטוריקה אלימה ואנטישמית ברשתות החברתיות, זכתה לתואר "צייצה, "הערפד הציוני חוגג את יום הכיפור שלו בשתיית הדם הפלסטיני, כן הדם שלנו טהור וטעים אבל הוא יהרוג אתכם בסוף".
  • באוקטובר 2016, בדיל פרסם נייר עבודה שכותרתו "העברת אוכלוסיה בכפיה: המקרה של העיר העתיקה בחברון", המאשים את ישראל ביישום מדיניות של "קולוניאליזם, אפרטהייד ובעקירת אוכלוסיה בכפיה."
  • באפריל 2016, בדיל בשיתוף עם  Society of St. Yves ועם מרכז ירושלים לזכויות אדם ולסיוע משפטי (JLAC) פרסמו דוח שכותרתו ""ביטול תושבות כענישה: הכלי האחרון להעברה בכפייה", מאשים את ישראל ב"קולוניזציה "," העברה שקטה "ו"הפרה בוטה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי".
  • במרץ 2016, בדיל שיתף פעולה עם זוכרות "בוועידה הבינלאומית השלישית על שיבת הפליטים הפלסטינים", והעביר הרצאה שכותרתה "שיבה בפועל של החברה האזרחית הפלסטינית: אתגרים והזדמנויות" ועוד הרצאות כמו "מהחרמת הנכבה לנרטיב מגשר: משפט והזיכרון הקולקטיבי של 1948" ו-"סדקים בציונות?השלכות השיבה על האידאולוגיה הציונית". הכנס מומן על ידי AFSC –   American Friends Service Committee ארגון אמריקאי המוביל קמפיין BDS  נגד ישראל בקמפוסים ובכנסיות.
  • במרץ 2015, בדיל והארגון הישראלי זוכרות ערכו סיור הסברה בארצות הברית כדי לדון על "הנכבה הפלסטינית המתמשכת אשר משפיעה על הפלסטינים הן בפלסטין והן בתפוצות". לפי כרוז האירוע, "מצגות שמטרתן לספק סקירה היסטורית של הנכבה וזכות שיבה, העקירה בכוח של הפלסטינים מלפני 1948 ועד היום, והצד המעשי של שיבת הפליטים. לקהל האמריקאי יהיה זמן לשקול באופן ממוקד את תפקידם בתמיכה בקריאה למימוש זכות השיבה וכיצד לשלב את הנכבה באקטיביזם בארה"ב".
  • בשנת 2012 זוכרות ובדיל פרסמו מניפסט המעודד "את פתרון המדינה האחת" – המדיר את הציונות, וקורא במהותו למיגורה של מדינת ישראל.
  • בדצמבר 2010, בדיל השתתף בפגישה השנתית העשירית של הקואליציה העולמית הפלסטינית לזכות השיבה. ההצהרה הסופית של הפגישה דוחה באופן מפורש את מפת הדרכים לשלום ויוזמת השלום הערבית: "דחייה של כל הסדר לסכסוך פלסטיני/ערבי – ציוני…בכדי להדגיש שמושגי היחס של ההסדרים המוצעים כעת כגון מפת הדרכים ויוזמת השלום הערבית אינם עומדים בזכויות המינימום של עמנו, אלא רק מנציחים את היהירות של הציונים".

קריקטורות אנטישמיות:

  • איור אנטישמי (ראו להלן) זכה בפרס כספי ובמקום השני בתחרות הציורים השנתית (תחרות "אל-עודה") שבדיל עורך לציון ה"נכבה" בשנת 2010. האיור הינו ייצוג בוטה של דימויים אנטישמיים קלאסיים, וכולל אדם יהודי הלבוש מחלצות חסידיות מסורתיות, עוטה פאות ובעל אף מכופף ועקום. הוא עומד מעל ילד הרוג וגולגולות ומחזיק בקלשון נוטף דם. האיור האנטישמי הוסר מאתר בדיל  לאחר ש-NGO Monitor פנה בנושא לשותף של בדיל  DanChurchAid.
  • ב-2017, הציור שזכה במקום הראשון בתחרות ציורי הנכבה של בדיל, היה ציור של אדם הקורע את הצהרת בלפור.
  • ב-2015 בדיל פרסם קריקטורה המתארת סערה בים (צונמי) של מפתחות המאיים לשטוף מה שנראה כמו "שולחן המו"מ" ושני אנשים שאחד מהם חובש כיפה שעליה מגן דוד.
  • קריקטורה נוספת מ-2015 מראה אגרוף קפוץ היוצא דרך מפת מדינת ישראל עם הכיתוב "השיבה היא זכותינו וגורלינו" (ראו מטה את הקריקטורות).

לוחמה משפטית

  • הארגון מעורב ב"לוחמה משפטית" שמטרתה העמדה לדין של בכירי צה"ל בבתי משפט אירופים ובינלאומיים.   הארגון פרסם דו"ח בשנת 2009 תחת הכותרת "Litigating Palestine", בו מצוינים האפיקים השונים שבאמצעותם ניתן להגיש תביעות נגד ישראל ואת ה"התקדמות" שהושגה בשנים האחרונות.

פעילויות BDS

  • הארגון מקדם את קמפיין ה-BDS (חרמות, משיכת השקעות וסנקציות) נגד ישראל.
  • בחודשים יולי-אוגוסט 2020, ערכו בדיל ותנועת קול יהודי לשלום – בוסטון, סדרת סמינרי רשת (וובינרים) שמטרתם "להעלות מודעות בארצות הברית… בנוגע לאתגרים והמכשולים שמולם ניצב כעת העם הפלסטיני במאבקו לשחרור." במהלך אחד הסמינרים, אמרה לובנה שומאלי, מנהלת יחידת הכספים והאדמיניסטרציה בבדיל, כי החוק הבינלאומי מחייב את הקהילה הבינלאומית לקרוא תיגר על הסיפוח "על ידי קטיעת כל הקשרים הדיפלומטיים (עם ישראל), הטלת אמברגו נשק, ניתוק קשרי המסחר, [ו]העמדה לדין של אנשים וישויות העוסקים ביישום הסיפוח." עוד ציינה שומלי שה-BDS היא "צורה לגיטימית של התנגדות בלתי חמושה המוגנת על ידי החוק הבינלאומי… ומטרתה לקדם את הציות לחוקים בינלאומיים, כפי שנעשה במקרים אחרים של קולוניאליזם ואפרטהייד."
  • בשנים 2019-2018, בדיל הפעיל לובי לתמיכה במאגר המידע המפלה של האו"ם של עסקים הפועלים מעבר לקו שביתת הנשק של 1949, במטרה לחזק את קמפיין ה-BDS נגד ישראל. בדיל חתם על מספר מכתבים לאו"ם הקוראים ליישם את מסד הנתונים ללא דיחוי נוסף.
  • במאי 2019 הוסיף ארגון בדיל את חתימתו על הצהרה הקוראת לבית הנבחרים הגרמני, הבונדסטאג, לחזור בו מהחלטתו המשותפת להגדיר את הקמפיינים של תנועת ה-BDS נגד ישראל כאנטישמיים.
  • במרץ 2019, העבירה ראניה מאדי, נציגת השדולה המשפטית של בדיל באו"ם, הרצאה בצרפת במסגרת "שבוע האפרטהייד הישראלי". כותרת ההרצאה היתה "הפסיקו לחמש את הכיבוש."
  • בפברואר 2019, הוסיף ארגון בדיל את חתימתו על מכתב שנשלח לקרן הפנסיה המשותפת של האו"ם ובוא נקראה הקרן להימנע מלהשקיע כסף ב"מפעל ההתנחלויות הבלתי חוקי של ישראל." לפי המכתב, "ארגונים מסוימים חשודים כשותפים בסיוע להשמדת רכוש ובהעברה כפויה של האוכלוסייה הפלסטינית, מעשים המהווים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות."
  • בינואר 2018, יחד עם 80 ארגונים לא-ממשלתיים אחרים, הארגון קרא למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס,לנציב העליון של מועצת זכויות האדם של האו"ם זאיד ראאיד אל-חוסיין ולמדינות החברות במועצת זכויות האדם של האו"ם "להבטיח את הפרסום בזמן ואת העדכון השנתי" של מאגר הנתונים על חברות המעורבות לכאורה בפעילות עסקית בגדה המערבית "נוכח ההפרות החמורות של המשפט הבינלאומי כולל שותפות עסקית פוטנציאלית בביצוע פשעים בינלאומיים, עסקים ישראלים ובינלאומיים כלולים גם כן במאגר הנתונים, שתורמים למפעל ההתנחלויות הישראלי חייבים לסיים את פעילותם לאלתר".
  • ביוני 2017, בוועידה של CERIPP "פורום האו"ם לציון 50 שנות כיבוש", היועצת המשפטית של בדיל-ארה"ב נורה עריקאת אמרה, "משלחת הבדיקה לרצועת עזה ב-2009 נדחתה והוכחה כלא רלוונטית אך במסגרתה התקבלו מספר המלצות שכל מדינה יכולה לקדם וליישם, כמו החלת סנקציות צבאיות על ישראל. אין סיבה שלא ליישם את הסנקציות המוצעות הללו". (הדגש אינו במקור)
  • בפברואר 2017, במסגרת חברותו במועצת ארגוני זכויות האדם הפלסטינים (PHROC) הארגון פרסם הצהרה הקוראת "לקהילה הבינלאומית לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות" ו"לפעול באופן מיידי לאכיפת סנקציות נגד ישראל", כתוצאה מהעברת "חוק ההסדרה", שהוא עוד צעד נועז של ישראל להלבין רכוש פלסטיני פרטי רשום לטובת מפעל ההתנחלויות הבלתי חוקיות שלה".
  • בנובמבר 2016 בדיל ארגן יחד עם הארגון "מי מרוויח" אירוע צד בפורום עסקים וזכויות אדם באו"ם בנושא "פיתוח מאגרי מידע של חברות השותפות להפרות זכויות אדם בשטחים הפלסטינים הכבושים".
  • באוקטובר 2016 הארגון אירח פאנל בפרלמנט האירופי שדן בנושא "תביעת דין וחשבון על הפרות המשפט הבינלאומי בשטחים הפלסטינים הכבושים" ובנושא "מאגר הנתונים של האו"ם בעניין עסקים הפועלים בהתנחלויות הישראליות." על פי בדיל, "הפאנל נערך בהקשר של כמעט 50 שנה לכיבוש הישראלי בפלסטין, כמקרה של סיכסוך בינלאומי מזויין, מקום בו הפרות המשפט ההומניטארי הבינלאומי נפגש עם חסינותה של ישראל, הכוח הכובש".
  • במאי 2016, בדיל היה חלק ממסע הסברה באירלנד באירוח ומימון קמפיין הסולידריות אירלנד-פלסטין (IPSC). על פי בדיל פרוייקט זה היה הזדמנות להדגיש את "הלגיטימיות והחוקיות של ה-BDS כאחד מאמצעי ההתנגדות היותר יעילים".
  • בדיל השתתף במפגשים השנתיים של ארגון העבודה הבינלאומי שהתכנסו בג'נבה במאי 2016. לפי אתר האינטרנט של בדיל, "השתתפותו של בדיל הייתה חיונית לתמיכה בקריאה להחרמת הסתדרות העובדים בישראל".
  • בדיל חתם על עצומה, לצד ארגונים אחרים, שעיקרה: "קריאה משותפת לפעולה: יולי 2014 – חודש נגד גדר האפרטהייד", לפיה: "…הגיע הזמן ל'אינתיפאדה משפטית', מאבק עממי מועצם ויותר חרמות, משיכת השקעות וסנקציות. הגיע הזמן למתן דין וחשבון…להתגבר על האפרטהייד הישראלי, הקולוניאליזם והכיבוש. אנו קוראים לכם להרחיב ולהעמיק את פעילות תנועת ה-BDS הגלובלית למען הצדק…".
  • ב-2013 בדיל פרסם ניוזלטר שכותרתו "שמונה שנים לתנועת ה-BDS: לאן הגענו מאז 2005?" המאמרים בניוזלטר כללו "לקחים מהקמפיין עבור סנקציות על האפרטהייד בדרום אפריקה", "מה קרה ל 'S' ב BDS?" ו "שותפות לפשע ואפרטהייד: על הקמפיין למען זכויות הפלסטינים בבלגיה".
  • ב-2010, היועצת המשפטית של בדיל יסמין גאדו ערכה מאמר שכותרתו "עקרונות ומנגנונים שיגרמו לעסקים לשאת באחריות על הפרת זכויות אדם: זירות פוטנציאליות לאיתגור המעורבות בדיכוי הישראלי כלפי העם הפלסטיני". המאמר הוכן על ידי בדיל כ"מקור לקמפיין בהובלת החברה האזרחית הפלסטינית לחרמות, משיכת השקעות וסנקציות (BDS) נגד מדינת ישראל."

צוות

פירוט התרומות מיישות מדינות זרה

תורםסכוםשנה
אייריש אייד
(אירלנד)
€4,000 2017
המנהלת לזכויות אדם והמשפט הבינלאומי $546,700 2014-2017
DanChurchAid (דנמרק)300,000קרונות דניות 2016-2018
AECID (ספרד) €268,627 2018
דיאקוניה N/A 2015-2017
טרוקרה N/A 2016-2018

 

תמונות נוספות

 

שותפים

שותפים כוללים DanChurchAid,   Middle East Children’s Allianceטרוקרה (Trocaire),  ארגון סיוע העם הנורווגי (NPA), הכנסיה המתודיסטית המאוחדת, אוקספם,   Mennonite Central Committee  (MCC).

לבדיל מעמד של גוף מייעץ  ב-ECOSOC  – המועצה לפיתוח כלכלי וחברתי של האו"ם. הואחבר במועצת ארגוני זכויות האדם הפלסטיניים (PHROC),  Palestinian NGO Network (PNGO), הרשת הגלובלית לפליטים פלסטיניים,   יוזמת התמיכה בפלסטין וברמת הגולן הכבושות, רשת התיאום הבינלאומית בנושא פלסטין, ו- European Coordination of Committees and Associations for Palestine.

כל המאמרים בנושא בדיל – מרכז המידע לזכויות השיבה והתושבות הפלסטיניות