(ירושלים) – ארגון כלב השמירה הירושלמי NGO Monitor, קורא היום לכל קבוצות זכויות האדם לשחרר את שחרור החטוף, חייל צה"ל גלעד שליט, וללחוץ על הצלב האדום הבינלאומי להיפגש עמו, בהתאם לחוק ההומניטארי הבינלאומי.

שליט נחטף בידי טרוריסטים של החמאס משטח ישראלי ריבוני ביוני 2006. מאז חטיפתו נמנעה ממנו הזכות לקבל אפילו ביקור אחד של הצלב האדום הבינלאומי, וזו הפרה בוטה של אחד מהיסודות של החוק ההומניטארי הבינלאומי.

מאז תחילת המבצע בידי ישראל, יותר מ-35 ארגונים לא ממשלתיים שחררו למעלה מ-200 הצהרות בקשר למצב ברצועת עזה. למרות זאת, אף אחד מארגונים אלו לא דרש גישה הומניטארית לגלעד שליט.
בניגוד בוטה, קבוצות זכויות אדם חזרו והזכירו את החוק ההומאניטארי הבינלאומי בשביל להאשים את ישראל ולהעלות דרישות כנגדה. ארגון אמנסטי אינטרנשיונאל (Amnesty International) האשים את ישראל ב"
התקפות לא-חוקיות", דורש לקיים אמברגו של נשק, ובעבר אף קרא להעמיד לדין בכירים ישראלים על 'פשעי מלחמה'. ארגון היומן רייטס ווטש (Human Rights Watch) מאשים את ישראל בהתקפות "לא מבחינות" אשר לטענתם הינם כנגד "חוקי הלחימה" בעוד שארגון אוקספם (Oxfam) אומר שהנהגת ישראל הפעילה "אלימות לא-מידתית ומסיבית… בניגוד לחוק הבינלאומי".

בעוד המנהיגים הבינלאומיים מנסים לתווך ולהביא להפסקת אש בין ישראל והחמאס, קבוצות זכויות אדם מחויבות לנקוט בעמדה בלתי משוחדת לסכסוך. קבוצות אלו חייבות להתחיל בכך שיסיימו את שתיקתם המביישת בנוגע למניעה המתמשכת של זכויות האדם הבסיסיות של גלעד שליט.

המנהל המקצועי של ארגון NGO Monitor, פרופ' ג'ראלד שטיינברג אמר, "ארגוני זכויות אדם כמו אמנסטי אינטרנשיונאל, היומן רייטס ווטש ואוקספם מסכנים את הלגיטימיות שלהם בכך שהם עומדים בשתיקתם בעוד גלעד שליט ממשיך להיות מנוע מזכויות אדם בסיסיות. ארגונים אלו עשו שימוש מתמשך בחוק ההומניטארי הבינלאומי בשביל לגנות את ישראל, אולם מילה אחת לא נאמרה על ידי ארגונים אלו על גלעד שליט. מעבר לכך שהם לא דו-צדדיים, ארגונים לא ממשלתיים מחזיקים בצורה ברורה בסטנדרטים כפולים".

—-סוף—-

הערות העורך: בשביל לקרוא את הדו"ח המלא של NGO Monitor על ארגונים לא ממשלתיים והגינויים של המבצע בעזה, בבקשה הקש/י כאן.

בשביל ניתוח נוסף, בבקשה הקש/י כאן בשביל לקרוא את מאמר הדעה של פרופ' ג'ראלד שטיינברג בג'רוזלם פוסט ב-28 לדצמבר.

ארגון NGO Monitor נוסד בשביל לקדם שקיפות, ניתוח קריטי ודיון על תפקידם הפוליטי של ארגוני זכויות אדם. בשביל מידע נוסף, אנא בקר/י באתר שלנו:
www.ngo-monitor.org


פרסומים קודמים נוספים ודו"חות של NGO Monitor כוללים:

Amnesty on Gaza (again): Ideology Instead of Research – August 14th, 2008
HRW’s Letter to President Bush:  The ‘Collective Punishment’ Hoax – June 16th, 2008
NGO Campaigns on Israel’s Gaza Policy – January 22nd 2008


המנהל המקצועי של NGO Monitor הוא פרופ' ג'ראלד שטיינברג.
בין החברים
בוועד המייעץ הבינלאומי של NGO Monitor ניתן למצוא את אלי ויזל, פרופ' אלן דרשוויץ, סיר מרטין גילברט, ו-ר. ג'יימס וולזי.