בתאריך ה-5 ליולי 2016, בצלם העלו לאתר האינטרנט פרסום תחת הכותרת "הוצאה להורג במערת המכפלה: שוטר ירה בסארה חג'וג' למוות, כשכבר לא נשקפה ממנה סכנה". הפרסום מתאר לכאורה את השתלשלות האירועים במהלך ניסיון לפיגוע בעמדת מג"ב בחברון, וטוען כי "תיעוד וידיאו של הירי הקטלני שצילם עובר אורח פלסטיני ותחקיר בצלם סותרים את טענת המשטרה כי הירי היה 'נקודתי ומדויק'".

 צפייה בסרטון מראה כי התיאור של בצלם אינו תואם את המתועד בו.

לא ניתן להבין מהסרטון את ההתרחשות כפי שמוצגת בתיאור של בצלם.  השלמת התמונה נעשית באופן מוטה ולא מקצועי על ידי הטקסט בפרסום, כאשר לא ניתן להבין מהן המקורות של "תחקיר" בצלם ומהי המומחיות שיש לארגון בחקירת אירוע מבצעי. לדוגמא:

  • בצלם מתארים כי "שוטר מג"ב שלישי עוזב את החדרון" אך בסרטון נראים שני שוטרים נמלטים מהחדר, דבר שמראה בברור שמשהו חריג התרחש בתוך החדר בשניות לפני הירי, אך לא ניתן להסיק בוודאות את התמונה הכוללת. השימוש בביטוי "עוזב" כדי לתאר שוטרים שחומקים מסכנת מוות מצביע על כך שבצלם מנסה להמעיט בחומרת האיום שהיו נתונים בו השוטרים.
  • בצלם קובעים שהייתה "הוצאה להורג" כאשר לא ניתן להבין מהסרטון מי נשאר בחדר ומי בדיוק השוטר שירה, להיכן וכיצד.
  • ההתרחשות שלפני תחילת צילום הסרטון מתוארת על בסיס עדויות אנונימיות, ובהמשך אזכור תיעוד גופת המחבלת מתוארת ללא קישור למקור התיעוד.
  • קיימת התייחסות ספקנית מצד בצלם כלפי מקורות מידע ישראלים כגון הודעת המשטרה, ומצד שני הסתמכות מוחלטת למקורות פלסטינים אנונימיים, עד כדי ערעור הקביעה כי למחבלת הייתה סכין: "תמונת סכין שלדברי המשטרה היה ברשותה של חג'וג' הופצה על-ידי דוברות המשטרה ופורסמה בתקשורת הישראלית."